Nový spolehlivý tahač

7.12.2005

Nová legislativa nutí výrobce přizpůsobit se náročným požadavkům. John Deere představuje nový výkonný traktor JD 8530, který nahrazuje model 8520. Kabina je stejná, pouze s malými odlišnostmi. Tříbodový hydraulický závěs kategorie IV uzvedne o 37 % těžší stroj než model 8520. Devítilitrový motor vyhovuje náročným emisním požadavkům skupiny III (Tier III). Motor má výkon o 26 kW vyšší a spotřebu o 5 % nižší než konkurenční model 8520. Také ovládací prvky v kabině jsou uspořádány stejně jako u řady JD 7020 a 8020. Jednou ze změn je ovládání převodovky. Model 8530 se dodává s plynulou převodovkou AutoPowr. Zákazník si může zvolit ovládání reverzace směru jízdy integrované do hlavní páky řazení a levou ruku mít volnou pro řízení. Výrobce přidal zvukovou izolaci do podlahy a výsledná hladina hluku je pod 72 dB(A). Traktor snadno utáhne cisternu o objemu 18 000 litrů při 40kilometrové rychlosti. Při zkouškách traktoru v orbě s 12radličným pluhem Gregoire Besson traktor pracoval dobře a oral rychlostí 7 až 8 km . h-1. Elektronický ovladač na opěrce pravé ruky iniciuje hydraulickou soustavu na souvrati ke zvednutí a otočení pluhu a opět jeho spuštění do záběru po otočení traktoru rychle a s lehkostí. Instalace nekonečně variabilní převodovky (IVT) na traktoru určeného pro těžké operace při zpracování půdy a její cena se stávají předmětem diskuse. Stále více se diskutuje o proklamovaných výhodách plynulé převodovky a maximalizaci výkonu traktoru. Stojí však za úvahu brát přitom i spotřebu paliva.

Obr. Sedadlo s ovládacími prvky

Fmrs Wkly, 143, 2005, č. 16, s. 78–79             

Zdroj: AgroNavigator
Autor: redakce APIC

Novinky

Nové šetření FADN za účetní rok 2022

13.1.2023

Nové šetření FADN za účetní rok 2022, z tohoto důvodu se na Vás obracím s žádostí o nahlášení podniků a způsobu fakturace

» více

Sledujte TV APIC

TV APIC

Počasí

27.01.
Počasí na den 27.01.
-4°C / 0°C

28.01.
Počasí na den 28.01.
-4°C / 1°C

29.01.
Počasí na den 29.01.
-3°C / 1°C

INTERREG

Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Iniciativy Spolecenství INTERREG III A