Bezpečnost na železničních přejezdech

28.6.2006

Bezobslužné železniční přejezdy jsou pro tisíce britských farmářů značně nebezpečné. Každý rok dochází na těchto přejezdech v průměru ke 20 kolisím, z nichž mnoho je smrtelných. Je nepravděpodobné, že by ze střetu s několikasettunovým vlakem vyvázl traktor bez úhony. Výsledkem je příliš často smrt řidiče, mnohdy i strojvůdce a poranění dalších účastníků, popř. i jejich smrt. A na elektrifikovaných tratích jsou ještě další rizika. Většina bezobslužných přejezdů je ve venkovských oblastech nebo přímo na farmách, kde tento přejezd představuje jedinou možnost, jak se dostat na pole. Rail Safety Standards Board (RSSB) podal zprávu, ve které osvětluje některé faktory ovlivňující bezpečnost přejezdů. Prověřil stovky přejezdů a jejich uživatelů a některá zjištění byla neočekávaná. Předpokladem pro bezpečný přejezd je dobrý výhled do dálky, který umožňuje uživatelům uvidět vlak dostatečně dlouho před tím, než dorazí k přejezdu. Nebyl zjištěn rozdíl v bezpečnosti na silně frekventovaných nebo méně frekventovaných tratích. Vzniká domněnka, že naopak na méně frekventovaných tratích uživatelé spíše podceňují nebezpečí střetu. Také nebezpečné je ponechávání závor otevřených v důsledku pohodlí řidiče traktoru. Zvednuté závory mohou zmýlit napři děti a další osoby, že trať je volná. Ve zprávě RSSB se doporučuje ve špičkové sezóně, např. při sklizni obilí nebo při silážování, využívat dozorce u přejezdu, který může zabránit mnoha smrtelným úrazům.
Zdroj: uzpi
Autor: redakce APIC

Tento projekt je podporován

Ministerstvo Zemědělství

Liberecký kraj

Novinky

16.05.2024 - Zahájení výstavy "Klimatická změna a zemědělství pohledem místních aktérů"

6.5.2024

Výstava, jejíž vernisáž se uskuteční 16. května ve 14 hodin ve vestibulu Krajského úřadu Libereckého kraje. Potrvá do 30. května.

» více

Sledujte TV APIC

TV APIC

Počasí

12.05.
Počasí na den 12.05.
8°C / 19°C

13.05.
Počasí na den 13.05.
10°C / 21°C

14.05.
Počasí na den 14.05.
10°C / 21°C

INTERREG

Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Iniciativy Spolecenství INTERREG III A