Reakce spotřebitelů na různé druhy výživových tvrzení na etiketách

10.7.2006

Dřívější marketingové studie ukázaly, že různé druhy výživových tvrzení různě působí na spotřebitele. Autoři zkoumali na souboru 149 spotřebitelů, zda rozdělení výživového tvrzení nebo doporučené tvrzení podle Úřadu pro potravinové normy Austrálie a Nového Zélandu (Food Standards Australia New Zealand, FSANZ) mají vliv na přijetí tvrzení ze strany spotřebitelů. Rozdělením výživového tvrzení se rozumí použití stručného tvrzení na přední straně balení, které spotřebitel vnímá přímo, a úplné zdravotní tvrzení na zadní straně balení. Respondenti byli dotazování přímo s pomocí vypracovaného dotazníku. Dělené zdravotní výroky vedly k pozitivnější odezvě než výroky nerozdělené; poskytly vyšší úroveň uspokojení s označováním, působily důvěryhodněji a lépe se vypořádaly se zdravotním rizikem spojovaným s tvrzením. Doporučená tvrzení neovlivnily odezvu, možná díky malé velikosti použitého písma pro schválené tvrzení nebo pro nízké povědomí FSANZ u spotřebitelů.
Zdroj: uzpi
Autor: redakce APIC

Tento projekt je podporován

Ministerstvo Zemědělství

Liberecký kraj

Sledujte TV APIC

TV APIC

Počasí

28.04.
Počasí na den 28.04.
10°C / 22°C

29.04.
Počasí na den 29.04.
12°C / 23°C

30.04.
Počasí na den 30.04.
12°C / 25°C

INTERREG

Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Iniciativy Spolecenství INTERREG III A